KHÓA HỌC VIẾT ĐOẠN VĂN: Từ viết câu đến viết đoạn văn
- Mục tiêu khóa học
Mục tiêu của khóa học là xây dựng những điều cơ bản của kỹ năng viết từ viết câu đến viết thành một đoạn văn. Khóa học này sẽ tạo ra một nền tảng cho học sinh viết bài luận sau này.
Trọng tâm đầu tiên của khóa học là để học sinh hiểu cấu trúc của một đoạn văn, cách viết các câu chủ đề, cách mở rộng và phát triển các ý chính từ các câu chủ đề và cách kết thúc đoạn văn.
Trọng tâm thứ hai của khóa học là cung cấp cho học sinh cơ hội tìm hiểu các loại văn bản khác nhau, bao gồm bài văn kể chuyện, miêu tả, bài thơ, bài bình luận, báo cáo, tường thuật và thảo luận. Học sinh sẽ không chỉ phát triển kĩ năng học tập độc lập mà còn phát triển kĩ năng phân tích, đánh giá bài viết thông qua thực hành viết và thảo luận về bài viết của bản thân và bài viết của bạn học.
2. Tiến trình học
Week/ Lesson | Learning target and activities | Note |
---|---|---|
W1/Lesson 1 From Sentence to Paragraph | Beginning to work: Main focus: Common features of a paragraph - Recognize and write complete sentences - Learn how to begin and end a sentence - Learn the common features of a paragraph - Identify the topic of a paragraph - Identify strong and weak paragraph | |
W2/Lesson 2 From Sentence to Paragraph | Beginning to work: (cont) | Review the first half of the lesson |
Week 3/ Lesson 3 Review week | Review structure of a paragraph and parts of speech | |
W4/Lesson 4 From Sentence to Paragraph | Giving and Receiving gifts: Main focus: Topic sentences - Identify topics and main ideas - Identify strong and weak topic sentences - Practice writing topic sentences | |
W5/Lesson 5 From Sentence to Paragraph | Giving and Receiving gifts: (cont) - Combine sentences using "and" and "but"- Learn how to use commas in sentences with "and" and "but". | |
W6/Lesson 6 From Sentence to Paragraph | A Favorite Place: Main Focus: Brainstorming: Lists - Develop paragraph with descriptive details - Use lists to brainstorm - Learn to edit lists | |
W7/Lesson 7 From Sentence to Paragraph | A Favorite Place: (cont) - Combine sentences containing adjectives - Write about places | |
W8/ Lesson 8 | Review & practice on topic sentences, descriptive writing about places | |
W9/Lesson 9 From Sentence to Paragraph | An Exceptional Person: Main focus: Word maps and concluding sentences - Use word maps to brainstorm - Practice using adjectives in sentences - Learn to write concluding sentences - Learn when to use capital letters - Write about people | |
W10/Lesson 10 From Sentence to Paragraph | An Exceptional Person: (cont) | |
W11/Lesson 11 | Review and practice on writing descriptive paragraph on people | |
W12/Lesson 12 Writing Workbook 4 | Writing a recount Main focus: structure of a recount Student A: Arden’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W13/Lesson 13 Writing Workbook 4 | Writing a recount (cont) Student B: Yan’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own recount and submit it to teacher via email |
W14/Lesson 14 | Review on writing a recount and feedback on students’ writing Students present what they have written | |
W15/Lesson 15 Writing Workbook 4 | Writing a description of an animal Main focus: structure of a descriptive text Student A: Lucia’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W16/Lesson 16 Writing Workbook 4 | Writing a description of an animal (cont) Student B: Nhat’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own text and submit it to teacher via email |
W17/Lesson 17 | Review on writing a description and feedback on students’ writing Students present what they have written | |
W18/Lesson 18 Writing Workbook 4 | Writing a sound poem Main focus: common features of a poem Student A: Piero’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W19/ Lesson 19 Writing Workbook 4 | Writing a sound poem (cont) Student B: Emilia’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own poem and submit it to teacher via email |
W20/Lesson 20 | Review on writing a poem and feedback on students’ writing Students present what they have written | |
W21/Lesson 21 Writing Workbook 4 | Writing a persuade exposition Main focus: structure of an exposition Student A: Eva’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W22/Lesson 22 Writing Workbook 4 | Writing a persuade exposition (cont) Student B: Nicolas’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own exposition and submit it to teacher via email |
W23/Lesson 23 | Review on writing an exposition and feedback on students’ writing Students present what they have written | |
W24/Lesson 24 Writing Workbook 4 | Writing an information report Main focus: structure of an information report Student A: Logan’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W25/Lesson 25 Writing Workbook 4 | Writing an information report (cont) Student B: Eleanor’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own information report and submit it to teacher via email |
W26/Lesson 26 | Review on writing an exposition and feedback on students’ writing Students present what they have written | |
W27/ Lesson 27 Writing Workbook 4 | Writing a narrative Main focus: structure of a narrative Student A: Musa’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan | HW: Writing the final draft and submit it to teacher via email |
W28/Lesson 28 Writing Workbook 4 | Writing a narrative (cont) Student B: Adina’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own narrative and submit it to teacher via email |
W29/Lesson 29 | Writing a procedure Student A: Naomi’s draft Writing the first draft Step-by-step improvement plan Writing the final draft | HW: Writing their own procedure and submit it to teacher via email |
W30/ Lesson 30 | Review on writing a narrative and feedback on students’ writing Students present what they have written |
3. Thông tin khóa học
Thời gian học: 60 giờ
Lịch khai giảng dự kiến: 15/7/2018
Giáo viên: Jean Sebastien Grenier
Giáo trình: Writing Paragraph- Writing Workbook.
Học phí: 14.000.000 VNĐ (đã bao gồm vở viết, sách và các dụng cụ học tập phục vụ trong quá trình học như bút màu…).
4. Ưu đãi học phí
Giảm 5% học phí cho :
- Học sinh đăng ký ngay ngày kiểm tra trình độ
- Học sinh đăng ký trước ngày 5/7
Giảm 10% học phí cho nhóm 2 học sinh cùng đăng ký và hoàn thành học phí cùng lúc trước ngày khai giảng.
Giảm 15% học phí cho nhóm 3 học sinh cùng đăng kí và hoàn thành học phí cùng lúc trước ngày khai giảng.
ĐĂNG KÍ KIỂM TRA TRÌNH ĐỘ MIỄN PHÍ TẠI ĐÂY.
Chương trình trung học / dự bị chính thống duy nhất tại Việt Nam cho phép:
Tiết kiệm đến 80% chi phí so với học tại Úc. Tiết kiệm hàng chục ngàn đô la chi phí do không phải học dự bị và IELTS
Vào thẳng chính khóa mọi đại học Úc và thế giới, và đủ tư cách xét học bổng như học sinh Úc
Chương trình 100% giáo viên và giáo trình Úc là sự chuẩn bị và làm quen tốt nhất với môi trường học tập quốc tế cho tương lai du học
Bài viết liên quan

Lớp học Viết Sáng tạo
Khóa học Viết Sáng tạo của SACE Việt Nam dành cho học sinh từ 10 – 14 tuổi, với trọng tâm...

KHÓA HỌC VIẾT ĐOẠN VĂN: Từ viết câu đến viết đoạn văn
Mục tiêu khóa học Mục tiêu của khóa học là xây dựng những điều cơ bản của kỹ năng viết từ...

LỚP VIẾT CÂU VĂN
Khóa học viết câu Mục tiêu khóa học: Khóa học này xây dựng nền tảng cơ bản kỹ năng viết các...